Įžvalgiai, subtiliai, pagrįstai
Bendravimo kompetencija –
tai ne technikų ar manipuliacijų įvaldymas

Bendravimo tikroji pasekmė – asmenybės augimas.

Bendravimas – tai socialinė technologija, kuri suteikia žmogui galimybę ne tik bendradarbiauti, o kur kas daugiau: bendraudami mes ugdome save ir kitus, patys mokomės ir mokome kitus, galime padėti arba ieškome pagalbos sau. Kokybiškas bendravimas veda prie didesnio kompleksiškumo, gebėjimo generuoti sprendimus ir veiksmus aukštesniame lygyje. 

Atrodo, paprasta, bendravimas susideda iš kalbėjimo, t.y. teiginių teigimo ir klausimų klausimo, ir klausymosi.

Deja, bendravime dažnai pasitaiko nesusipratimų, ginčų, nutylėjimų, neapibrėžtumų, neigiamų emocijų, ir net jausmo, kad tai buvo sugaištas laikas. Kokybiškai bendrauti nepadeda ir tai, kad vis rečiau pašnekovai bendrauja gyvai. Tokie patarimai, kaip pašnekovo kūno kalbos ar žodžių atkartojimas, žiūrėjimas į akis, šypsena, prisiderinimas balso tonu ir kalbėjimo greičiu, ir t.t. ir pan., neveikia, kol neįsisąmoniname kelių esminių dalykų – kad bendravimas būtų visavertis, kritiškai svarbus nusiteikimas ir klausymasis.

Pašnekovas nebūtinai supranta kaip, tačiau jaučia mūsų nusiteikimą.

Vidinė energija, kurią spinduliuojame bendraujant, generuojama iš mūsų nusiteikimo. Jeigu mums giliai viduje norisi būti teisiu arba laimėtoju, kad ir ką besakytume, pašnekovas tai pajus ir tikėtina, kad bus ginybiškas, pvz., ginčysis, neigs ar nesiklausys. Nusiteikimui didelę įtaką turi vidinė nuostata ir ketinimas, kuriuos susikuriame sąmoningai ir pasąmoningai. Dažnai net nepastebime savo nusiteikimo, tik jo rezultatą – nepavykusį bendravimą, kuomet pašnekovas mumis nepasitiki, vengia mūsų, neišsako, ką galvoja, ir pan., arba atsiradusį jausmą, lyg ryšys ir tarpusavio supratimas su pašnekovu užsimezgęs jau prieš daugelį metų.

Pats trumpiausias kelias padaryti įtaką kitam žmogui yra klausymasis.

Kai girdime mums pasakytus žodžius, tai dar nereiškia, kad mes klausomės, tai tik reiškia, kad mūsų klausos organai veikia. Kaip šamanai sako – kur kreipiamas dėmesys, ten sklinda energija. Klausymasis – tai pašnekovui skiriamas 100-procentinis dėmesys, jaučiama empatija ir sukuriama šiek tiek erdvės tik jam, štai tuomet pavyksta suprasti kas slypi už žodžių prasmės. Jokia bendravimo technika ar manipuliacijos neatstos tikro dėmesio, empatijos ir gebėjimo leisti kitam būti.

Kai iš bendravimo gauname praturtinančios patirties, mąstymą praplečiančių ir kūrybiškumą skatinančių įžvalgų.

Nešvaistant energijos, nenuobodžiaujant, kuomet jaučiamės įsitraukę, įkvėpti ir suprasti – tai išties prasmingas laikas. Tai tinkamo nusiteikimo ir tikro klausymosi rezultatas, tuomet teiginiai ir klausimai įgauna kitą kryptį, kai technikos ir metodikos pasirenkamos lyg būtent tokių ir tiek, kokių ir reikėjo prieskonių puikiam patiekalui.

Susipažinkime 2 val. nemokamoje konsultacijoje
Kaip bendravimo nepaversti „susišaudymu“ žodžiais ir pasiekti pokalbio tikslą?
  • Patyrinėkime, kokia bendraujant yra jūsų vidinė nuostata?
  • Ketinimai – kodėl verta juos įsivardinti ir kas šiame procese svarbu?
  • Kai iš tiesų klausaisi išgirsti visai ką kitą nei anksčiau...
Registruotis konsultacijai